Socialdemokraterna all-time-high i bioeffekt

18 Dec 2018

Socialdemokraternas reklamfilm med Stefan Löfven vid korvkiosken har fått toppnoteringar gällande observation, avsändar- och budskapstydlighet i SF Medias effektmätningar. Reklamfilmen vinner inte bara Bäst på bio kvartal 3 utan hamnar också i topp av alla reklamfilmer som mätts sedan 2009.

-    Bio är en bra arena att visa reklamfilm på där vi som annonsör har publikens fulla uppmärksamhet. Det ställer såklart också krav på oss som avsändare, vilket var en utmaning som triggade oss, säger Helena Salomonson, Kommunikationschef hos Socialdemokraterna.

85% observerade Socialdemokraternas reklamfilm, 97% tyckte att avsändaren var tydlig och 90% detsamma om budskapet.

-    Jätteroligt att få bekräftat att vi har gjort en bra valfilm som sticker ut. Det här är ett kvitto på att kreativ ambition och resultat går hand i hand, säger Helena Salomonson.

Bioreklam fortsätter att vara bäst i klassen när det gäller att leverera effekt med höga snittvärden avseende observation, budskap och avsändare. Det är dock två år sedan en reklamfilm platsade på den totala 10-i-topp-listan där Socialdemokraterna nu intar en delad första plats tillsammans med Systembolaget. De övriga toppnoteringarna är gjorda av Com Hem, Volvo, MER, Ikea och Systembolaget som dominerar listan med 5 filmer.
 

Fler nyheter

Blippa för barnen i Mali

20 Dec 2018
För andra året i rad samarbetar Mastercard med Filmstaden för att marknadsföra sin viktiga insats för FNs World Food Programme där Mastercards mål i Norden är att donera 1,5 miljoner skolmåltider till barn i Mali. På bioduken visas en speciellt framtagen nedräkningsvinjett för kampanjen och budskapet syns också digitalt och i kassorna. Läs mer ›

Vinnarstolen gör premiär med Coca-Cola

20 Dec 2018
Den 29 december är det premiär för Filmstadens nya tävlingskoncept Vinnarstolen med Coca-Cola som första partner. Ett stolsnummer dras i biosalongen och personen som sitter på stolen har chans att vinna fina priser från den aktuella partnern genom att svara rätt på en fråga. Svarar personen fel dras ett nytt nummer. Stolsgrannarna får gärna hjälpa till! Läs mer ›

Socialdemokraterna all-time-high i bioeffekt

18 Dec 2018
Socialdemokraternas reklamfilm med Stefan Löfven vid korvkiosken har fått toppnoteringar gällande observation, avsändar- och budskapstydlighet i SF Medias effektmätningar. Reklamfilmen vinner inte bara Bäst på bio kvartal 3 utan hamnar också i topp av alla reklamfilmer som mätts sedan 2009. Läs mer ›