Lindt förgyllde visningarna av Nötknäpparen i december

20 Dec 2018

Filmstaden vill gärna samarbeta med partners som höjer bioupplevelsen och i december gick chokladtillverkaren Lindt in som partner till visningarna av The Royal Opera House uppsättning av baletten Nötknäpparen.

-    För oss på Lindt handlar allt om kundens upplevelser och premiumkvalitet, därför passar ett samarbete med Filmstaden helt perfekt. Lindor är ett väldigt fint varumärke som många konsumenter känner till, vår utmaning på Lindt är att få fler konsumenter att välja just vår produkt i butiken. Vi är övertygade om att när konsumenten väl får prova vår choklad så är den hooked och därför ser vi sampling som en perfekt metod att nå nya konsumenter och Filmstaden kan erbjuda oss en unik kanal för att nå dem, säger Emma Engqvist, Nordic Brand Manager, Lindt.

På alla visningar av Nötknäpparen bjöd Lindt besökarna på Lindorkulor, visade reklamfilm på bioduken och hade en tävling i salongen där en lycklig vinnare fick en lyxig Lindor goodiebag fylld med choklad. Lindt hade också banners på opera- och balettsidan och fanns med i riktade utskick till lojalitetsklubbens medlemmar.

Fler nyheter

Blippa för barnen i Mali

20 Dec 2018
För andra året i rad samarbetar Mastercard med Filmstaden för att marknadsföra sin viktiga insats för FNs World Food Programme där Mastercards mål i Norden är att donera 1,5 miljoner skolmåltider till barn i Mali. På bioduken visas en speciellt framtagen nedräkningsvinjett för kampanjen och budskapet syns också digitalt och i kassorna. Läs mer ›

Vinnarstolen gör premiär med Coca-Cola

20 Dec 2018
Den 29 december är det premiär för Filmstadens nya tävlingskoncept Vinnarstolen med Coca-Cola som första partner. Ett stolsnummer dras i biosalongen och personen som sitter på stolen har chans att vinna fina priser från den aktuella partnern genom att svara rätt på en fråga. Svarar personen fel dras ett nytt nummer. Stolsgrannarna får gärna hjälpa till! Läs mer ›

Socialdemokraterna all-time-high i bioeffekt

18 Dec 2018
Socialdemokraternas reklamfilm med Stefan Löfven vid korvkiosken har fått toppnoteringar gällande observation, avsändar- och budskapstydlighet i SF Medias effektmätningar. Reklamfilmen vinner inte bara Bäst på bio kvartal 3 utan hamnar också i topp av alla reklamfilmer som mätts sedan 2009. Läs mer ›