#dearcondom – perfekt matchning på bio

20 Dec 2018

RFSU:s kampanj #dearcondom där en film med olika kändisar som klär av sig spelar huvudrollen fick nobben hos nätjättarna, men har ändå blivit en viral succé och nått över 20 miljoner personer.

-    Vårt mål är att så många som möjligt i målgruppen unga vuxna ska besöka dearcondom.org, säger Annette Otterström, Nordic Brand Manager på RFSU.
 Bio blev en viktig del i kampanjen där en kortare version av filmen visades på duken och banners på sf.se länkade till sajten. RFSU gjorde också nedslag med sampling av kondomer på medlemsvisningar och Lussevakor på Filmstadens biografer.

-    Genom att synas på bio visste vi att vi skulle träffa rätt i målgruppen, men vi visste inte om vi skulle få biobesökarna att gå vidare till sajten. Men det gjorde de och antalet besökare på sajten sköt i höjden, säger Annette Otterström.
 

Fler nyheter

Blippa för barnen i Mali

20 Dec 2018
För andra året i rad samarbetar Mastercard med Filmstaden för att marknadsföra sin viktiga insats för FNs World Food Programme där Mastercards mål i Norden är att donera 1,5 miljoner skolmåltider till barn i Mali. På bioduken visas en speciellt framtagen nedräkningsvinjett för kampanjen och budskapet syns också digitalt och i kassorna. Läs mer ›

Vinnarstolen gör premiär med Coca-Cola

20 Dec 2018
Den 29 december är det premiär för Filmstadens nya tävlingskoncept Vinnarstolen med Coca-Cola som första partner. Ett stolsnummer dras i biosalongen och personen som sitter på stolen har chans att vinna fina priser från den aktuella partnern genom att svara rätt på en fråga. Svarar personen fel dras ett nytt nummer. Stolsgrannarna får gärna hjälpa till! Läs mer ›

Socialdemokraterna all-time-high i bioeffekt

18 Dec 2018
Socialdemokraternas reklamfilm med Stefan Löfven vid korvkiosken har fått toppnoteringar gällande observation, avsändar- och budskapstydlighet i SF Medias effektmätningar. Reklamfilmen vinner inte bara Bäst på bio kvartal 3 utan hamnar också i topp av alla reklamfilmer som mätts sedan 2009. Läs mer ›