Blippa för barnen i Mali

20 Dec 2018

För andra året i rad samarbetar Mastercard med Filmstaden för att marknadsföra sin viktiga insats för FNs World Food Programme där Mastercards mål i Norden är att donera 1,5 miljoner skolmåltider till barn i Mali. På bioduken visas en speciellt framtagen nedräkningsvinjett för kampanjen och budskapet syns också digitalt och i kassorna.

-    Vi har valt att donera en veckas skolmåltider å biobesökarnas vägnar, varje gång de blippar för sina köp med ett Mastercard på Filmstaden under december månad, berättar Kirsty Redfearn, Marknadsföringschef för Mastercard i Norden.

-    Filmstaden är en bra partner för oss eftersom biograferna finns över hela landet, film är ett fantastiskt medium för att driva kommunikation och vi har båda ett gemensamt intresse av att vilja utveckla kontantlösa betalningar, fortsätter Kirsty Redfearn.

Mastercard har samtidigt en separat kampanj tillsammans med Samsung Pay där erbjudandet innebär att man får två biobiljetter om man betalar med sitt Mastercard i appen 10 gånger. Dessutom donerar Mastercard två veckors skolmåltider som tack för att man deltar i kampanjen.

Fler nyheter

Blippa för barnen i Mali

20 Dec 2018
För andra året i rad samarbetar Mastercard med Filmstaden för att marknadsföra sin viktiga insats för FNs World Food Programme där Mastercards mål i Norden är att donera 1,5 miljoner skolmåltider till barn i Mali. På bioduken visas en speciellt framtagen nedräkningsvinjett för kampanjen och budskapet syns också digitalt och i kassorna. Läs mer ›

Vinnarstolen gör premiär med Coca-Cola

20 Dec 2018
Den 29 december är det premiär för Filmstadens nya tävlingskoncept Vinnarstolen med Coca-Cola som första partner. Ett stolsnummer dras i biosalongen och personen som sitter på stolen har chans att vinna fina priser från den aktuella partnern genom att svara rätt på en fråga. Svarar personen fel dras ett nytt nummer. Stolsgrannarna får gärna hjälpa till! Läs mer ›

Socialdemokraterna all-time-high i bioeffekt

18 Dec 2018
Socialdemokraternas reklamfilm med Stefan Löfven vid korvkiosken har fått toppnoteringar gällande observation, avsändar- och budskapstydlighet i SF Medias effektmätningar. Reklamfilmen vinner inte bara Bäst på bio kvartal 3 utan hamnar också i topp av alla reklamfilmer som mätts sedan 2009. Läs mer ›