Nyheter

27 Sep 2018
Tre starka varumärken har inlett höstens biokampanjer med SF Medias nya format Guldspot där reklamen visas efter ridådragning och allra närmast spelfilmen. Google var först ut med en spot för Chromebook, därefter Ikea och Com Hem (bild från Com Hem "Aviator" ovan). Läs mer ›

Head & Shoulders - Bäst på bio

27 Sep 2018
Med toppvärden på observation, avsändar- och budskapstydlighet blev Head & Shoulders reklamfilm med Henke Lundquist en solklar vinnare av Bäst på bio kvartal 2. Läs mer ›

När SF Bio blir Filmstaden får besökarna sätta tonen

27 Sep 2018
I höst byter SF Bio namn till Filmstaden. Namnbytet har lanserats genom en omfattande kampanj där svenska folket fått rösta på tre nyskrivna musikstycken skapade av Jakob Oldenburg som tillsammans med en visuell produktion signerad Dallas kommer utgöra den nya biovinjetten hos Filmstaden. Läs mer ›

9 av 10 var nöjda och rekommenderar live-sport på bio

27 Sep 2018
Under sommarens Fotbolls-VM visades Sveriges matcher live på bio i alla SF Bios städer. Visningarna arrangerades både publikt och som företagsvisningar. Betsson som redan förra året var med och visade Sveriges kvalmatcher mot Italien på bio gick med som huvudpartner till sommarens Fotbolls-VM på bio-kampanj. Läs mer ›

Arbetsförmedlingen Gör plats

03 Sep 2018
Arbetsförmedlingen har startat kampanjen Gör plats för att fler personer med funktionsnedsättning ska få jobb. De vill göra arbetsgivarna uppmärksamma på att det finns kompetens hos dessa personer som inte tas tillvara. Läs mer ›