Nyheter

23 Mar 2018
Humor, ironi eller allvar verkar inte göra någon skillnad, Systembolagets reklamfilmer har en tonalitet som fortsätter att nå fram till biopubliken extra bra. Kvartal fyra 2017 toppade två filmer från Systembolaget listan av den mest effektiva bioreklamen. Läs mer ›

Brottsofferjouren

23 Mar 2018
- Enda platsen där reklamfilm blir en del av upplevelsen är i biosalongen, säger Lena Ringqvist, kommunikationsstrateg på Brottsofferjouren. Brottsofferjouren har funnits i 30 år men det är ändå ganska få som känner till deras arbete och de behöver bli mer kända, anser Lena Ringqvist. Läs mer ›

Volvo XC40

22 Mar 2018
- Att skapa känslor ligger som en grundpelare i vår kommunikation. Och på bio har vi en fantastisk möjlighet att både få publikens odelade uppmärksamhet och att kommunicera kraftfullt, med både bild och ljud, säger Per Carleö, Marknadsdirektör, Volvo Car Sverige. Läs mer ›

BioYra live på bio

18 Jan 2018
Under premiärhelgen av Solsidan dök Rickard Sjöberg upp på Filmstaden Sergel och genomförde utlottningar av biobiljetter i fullsatta salonger. Via en specialproducerad eventfilm drogs vinnaren på bioduken och belönades tillsammans med sina ”biogrannar” på bänkraden. Allt ackompanjerat av varma applåder och jubel i salongen. Läs mer ›