SF Media
Reklam är bäst på bio
"Film på Bio" ger dig som annonsör ytterligare en exponeringsyta till den unika biobesökaren som är svår att nå i andra medier.

Tidningen är en del av biobesöket och 76 % av biobesökarna läser den före och/eller efter sitt biobesök. Intrycket av Film på Bio är mycket positivt - Snittbetyg 5 av 7 och 55 % av de som läser "Film på Bio" tar också med sig tidningen hem. 65 % av läsarna blir inspirerade till ytterligare biobesök.

Totalt över året ligger könsfördelningen på 58 % kvinnliga och 42 % manliga läsare.

Ungefär hälften av läsandet sker i storstäderna där hälften av läsarna är i åldersgruppen 15-34 år.
W_print.jpg

"Film på Bio" ges ut 6 ggr/år och är Sveriges största filmtidning med en upplaga på 200 000 ex.

Prisblad Film på Bio (PDF)
Materialspec Film på Bio (PDF)
SF Media erbjuder också ljusskåpserier i biografernas foajéer. Ett enkelt sätt att förstärka budskapet.

Biobesökarna befinner sig ungefär 20 minuter i biograffoajén. Biljetterna ska ordnas, popcornen ska köpas och sedan blir det ofta lite tid kvar innan insläppet till filmen. Visst tittar man på de upplysta affischerna som sitter strategiskt placerade. Här kan SF Media erbjuda plats i 86 ljusskåp, vilka ger dryga 50 miljoner kontakter per år!

Ljusskåpen används av annonsörerna för att förstärka reklamfilmens budskap.
För en del kan filmkopplingen vara stark, det kan t ex vara tv-dataspel som bygger på  en viss spelfilm. Ibland skapar annonsören sin egen filmkoppling som t ex H&M som gjorde en 6 minuter lång reklamfilm för &denim, "Romeo & Julia", och affischerade i ljusskåpen med egna "filmaffischer". Ahlgrens bilar gjorde också en hel kampanj som byggde på att W_print.jpgmarnkadsföra en fiktiv film, där bilarna spelade huvudrollerna, på samma sätt som man marknadsför biofilmer.

Ljusskåp kan köpas Storstad eller Riks. Format 70x100cm.

Prisblad Ljusskåp (PDF)